Przeprowadzka biura do nowej siedziby jest czasami najważniejszą rzeczą, jaka spoczywa na osobie odpowiedzialnej za zorganizowanie całego planowania takiej wieloetapowej operacji transportowej. Wymaga nie tylko dokładnego planowania, ale także skutecznej organizacji. Ważna jest przy niej minimalizacja przestojów w pracy i zapewnienie płynnego przejścia do nowego miejsca. Pokażemy Ci kilka wskazówek, które mogą pomóc w sprawnej przeprowadzce firmy z Warszawy do innego miejsca.
Od czego najlepiej zacząć przeprowadzkę biura?
Pierwszym etapem Twojej przeprowadzki, obok znalezienia odpowiedniej firmy transportowej – powinno być planowanie. Wyszukanie odpowiedniej firmy przeprowadzkowej w Warszawie jest bardzo istotne. Stolica jest liderem w Polsce pod względem ilości firm spedycyjnych. Nie oznacza to jednak, że wszystkie firmy mogą podjąć profesjonalnie i sprawnie każdą przeprowadzkę. Manatki24 to firma, która specjalizuje się w przeprowadzkach biur na terenie całego kraju i Europy. Z całym naszym doświadczeniem zadbamy o każdy szczegół.
Pamiętaj – planowanie przeprowadzki może potrwać nawet kilka miesięcy. Dlatego warto, aby wszystkie pomysły przeprowadzkowe odpowiednio wcześniej uzgodnić z firmą przeprowadzkową. Kto jak nie oni wiedzą najlepiej, jak to zorganizować tak, aby wszystko przebiegło płynnie i bez niespodzianek? Wybranie odpowiedniej firmy przeprowadzkowej oraz szczegółowe planowanie – są kluczem do sukcesu całego przedsięwzięcia.
Wybór odpowiedniej firmy przeprowadzkowej
Na tym etapie należy sprawdzić opinie na stronie firmy przeprowadzkowej lub np. na portalach społecznościowych. Szukaj agencji przeprowadzkowej radzącej sobie z ewentualnymi problemami i szybko reagującej na potrzeby Klienta.
Jak to zrobić?
- Przeglądanie recenzji online jest ważne, ale nie jedyne na tym etapie.
- Podobno dobrym pomysłem jest zapytanie się znajomych na temat firm przeprowadzkowych.
- Ludzie, którzy już korzystali z usług danej firmy przeprowadzkowej, mogą pomóc Ci dzięki swojemu doświadczeniu oraz udzielić Ci wiele cennych rad.

Stworzenie planu budżetowego dla przeprowadzki biura
Kolejną rzeczą podczas planowania przeprowadzki jest stworzenie realnego budżetu, który pozwoli Ci zaplanować wszystkie koszta całościowej usługi przeprowadzki. Cena przeprowadzki w Warszawie jest uzależniona od wielu czynników, m.in.:
- ilości osób zaangażowanych w usługę;
- zakresu prac firmy przeprowadzkowej;
- sposobu zabezpieczenia rzeczy delikatnych;
- transportu specjalistycznego, np. sejfów czy sprzętu;
- przenoszenia sprzętu komputerowego, mebli, serwerów, archiwów, regałów;
- wymagań co do lokalu (dostępności wind, parkingu, odległości do przenoszenia bagaży lub pudeł).
Warto wiedzieć, że firmy przeprowadzkowe, które realizują całościowe usługi przeprowadzkowe dla biur – to najczęściej sprawdzone agencje. Zazwyczaj koszt przeprowadzki firmy jest ustalany na samym początku, abyś Ty jako Klient mógł się do niego odpowiednio przygotować.
Ustalanie i podział ról podczas przeprowadzki
W przypadku przeprowadzki firmy bardzo ważne jest ustalenie dokładnych działań dla każdej osoby. Pamiętaj, że przeprowadzka biura nie ogranicza się tylko do transportu mebli – ważny jest także podział obowiązków wśród pracowników, np.:
- osoby odpowiedzialne za pakowanie poszczególnych działów,
- osoby do bieżącego reagowania na trudności,
- osoby od zabezpieczenia ważnych dokumentów czy sprzętu biurowego.
Sprawna przeprowadzka? Tylko z profesjonalistami
Sprawna przeprowadzka biura to nie tylko organizacja, ale także minimalizacja przestojów w pracy i zapewnienie bezpieczeństwa Twojego dobytku. Firma przeprowadzkowa z Warszawy Manatki24 zajmuje się tego rodzaju przeprowadzkami od wielu lat. Dlatego możemy zaoferować kompleksową obsługę i gwarancję, że przeprowadzka biura Twojej firmy z Warszawy odbędzie się w sposób szybki, bezpieczny i zorganizowany.
Pobierz i wydrukuj listę najważniejszych kroków do wykonania w trakcie przeprowadzki Twojego biura. Pamiętaj, że dobrze zaplanowana przeprowadzka – to pierwszy krok do udanej relokacji firmy w dużym mieście.
Plan przeprowadzki firmowej 
| Działanie | Postęp | Uwagi |
| 1. Ustalenie wstępnej daty przeprowadzki. | ||
| 2. Określenie budżetu na całą operację. | ||
| 3. Wybór firmy przeprowadzkowej i podpisanie umowy. | ||
| 4. Poinformowanie pracowników o zmianie adresu. | ||
| 5. Stworzenie szczegółowego spisu rzeczy do przewiezienia. | ||
| 6. Zaplanowanie utylizacji niepotrzebnych mebli i sprzętów. | ||
| 7. Przygotowanie planu ustawienia mebli w nowym biurze. | ||
| 8. Powiadomienie urzędów i instytucji o zmianie adresu. | ||
| 9. Zamówienie materiałów do pakowania (kartony, taśmy, folie). | ||
| 10. Rozpoczęcie pakowania rzadziej używanych rzeczy i archiwów. | ||
| 11. Dokładne opisanie i etykietowanie wszystkich spakowanych kartonów. | ||
| 12. Wyznaczenie osoby koordynującej przeprowadzkę w dniu „zero”. | ||
| 13. Zabezpieczenie i spakowanie sprzętu IT. | ||
| 14. Sprawdzenie starej lokalizacji po wyniesieniu wszystkich rzeczy. | ||
| 15. Odłączenie mediów w starym biurze. | ||
| 16. Potwierdzenie podłączenia mediów w nowym miejscu. | ||
| 17. Rozpakowanie rzeczy i montaż kluczowych stanowisk pracy. | ||
| 18. Aktualizacja adresu na stronie internetowej i w wizytówkach firmy. |

Manatki24 na Trustpilot






Jedna odpowiedź
Solidne podejście do klienta biznesowego jest najważniejsze. Już przy 1 kontakcie z firmą, która ma nam pomóc nie tylko z transportem, ale też z wnoszeniem i wynoszeniem mienia firmowego, widać czy pracownicy firmy nie „wystraszą” nie tylko naszych pracowników (co też nie jest bez znaczenia), ale też chodzi o to, że duża część firm w takich biurach przyjmuje swoich klientów i nie zawsze da się całkowicie wstrzymać pracę takiego biura w dużym mieście. Wtedy równie ważne, co sprawność – staje się reprezentatywność ekipy. Wiadomo, że nie chodzi o krawaty i garnitury, ale przede wszystkim o kulturę w zachowaniu.
Uważam, że jednym z najważniejszych wyznaczników dobrej firmy przeprowadzkowej przy przeprowadzce biurowej – jest kultura osobista załogi i doświadczenie w kontakcie z klientem. Myślę, że warto to dodać.